Beleértve a Csereáru 12312.97 Ft vállalást (27% ÁFÁ-val) (Az előlegét visszatérítjük) |
A “csere” vagy “cserés-alkatrész” megjelölésű termék vásárlásakor az alkatrész ára mellett a pótdíj összegét is ki kell fizetni. Az európai jogszabályok értelmében a pótdíj az az összeg, amelyet a gyártónak garancia gyanánt kell kifizetni, egy adott régi - felújítható, újra felhasználható - alkatrész visszaküldésekor. A pótdíj összege a régi, használt alkatrész visszaküldésének megtörténtekor kerül visszatérítésre. Csak az Európai Unió területén belül gyártott termékekre vonatkozik a pótdíj kifizetése. A pótdíj összegét az alkatrészek beszállítója állapítja meg. Ebből kifolyólag a különböző beszállítók által biztosított ugyanazon alkatrész esetében egy adott pótdíj összeg kerül megállapításra, illetve előfordulhat, hogy egyáltalán nem kerül pótdíj összeg megállapításra.
Hogyan működik?
1. Ön kifizeti az új alkatrész árát és a pótdíj összegét.
2. Megkapja az új alkatrészt.
3. A használt alkatrészt előkészíti a visszaküldéshez. Ha van benne/rajta folyadék akkor azt el kell távolítani (ez a művelet akkumulátorokra nem vonatkozik).
4. Regisztrálja a használt cserealkatrész visszaküldését személyes fiókjában, az EUalkatresz.hu weboldalon.
5. A régi, használt alkatrészt az új alkatrész dobozába kell behelyeznie. A postázandó küldeményhez csatolja azt a számlát, amit korábban a rendelése leadásakor kapott. Ez jelentős mértékben felgyorsítja a kérelme feldolgozásának folyamatát.
6. A használt alkatrészt megfelelő állapotban az alábbi címre kell elküldenie:
AUTODOC SE (Retoure - Lager R)
Rhinstrasse 132
12681 Berlin
Germany
7. A használt alkatrészt átvizsgálás céljára elküldjük a gyártóhoz.
8. A megrendelés feldolgozása általában a küldött alkatrész raktárba érkezésétől számítva 6-8 hetet vesz igénybe. Értesítjük a vizsgálat eredményéről.
Mennyi időm van a használt alkatrész visszaküldésére?
A használt alkatrész visszaküldésére a cserealkatrész vásárlási időpontjától számítva egy éve van.
Mi a letét visszafizetésének folyamata, amennyiben a vizsgálat pozitív eredménnyel zárul?
A letétet ugyanazon a módon térítjük vissza, ahogyan Ön fizetett, vagy jóváírjuk EUalkatresz.hu ügyfél letéti számláján.
Mi történik, ha a vizsgálat eredménye negatív?
Tájékoztatjuk, hogy nem tudjuk visszafizetni Önnek a letétet.. 2 hónapig tároljuk raktárunkban a használt alkatrészt. Amennyiben kéri, visszaküldjük Önnek az alkatrészt (a szállítás költségét a(z) EUalkatresz.hu fizeti). 2 hónap tárolást követően az alkatrész megsemmisítésre kerül.
Mit jelent a visszatérítési politika?
• A használt alkatrész visszaküldésének költsége a vevőt terheli.
• Abban az esetben, ha a vevő nem küldi vissza a forgalmazónak/gyártónak a régi alkatrészt, akkor a pótdíj összege nem kerül visszatérítésre, és kompenzáció gyanánt a gyártót illeti.
• Ha a használt alkatrész erősen megrongálódott, sérülések találhatók rajta, akkor a pótdíj nem kerül visszatérítésre.
• Abban az esetben, ha vevő egy más típusú/kategóriájú alkatrészt küld vissza, a pótdíj nem kerül visszatérítésre. Például, ha a vevő egy generátort vásárolt, viszont helyette egy önindítót küldött vissza.
• A pótdíj összegének visszatérítéséhez egy másik gyártótól vásárolt hasonló alkatrészt is visszaküldhet. Például egy BOSCH márkájú féknyereg korábbi megvásárlása esetében egy TRW márkájú féknyereg is visszaküldhető.
• Amennyiben az új alkatrész a különféle jellemzői tekintetében (péládul a teljesítménye) nem egyezik meg a régi alkatrésszel, akkor a gyártó révén ki kell derítenie, hogy van-e lehetőség egy megfelelő alkatrész beszerzésére. Mindezt a(z) [email protected] ügyfélszolgálati e-mail cím használata révén is lebonyolíthatja.
MELY TERMÉKKATEGÓRIÁK TARTALMAZNAK CSERÉS ALKATRÉSZEKET?
Használt alkatrészekre vonatkozó követelmények:
* Az utasítás csak tájékoztató jellegű. Minden eset egyedi elbírálás alá esik (a gyártó egyedi vizsgálatnak vett alá minden egyes alkatrészt).
• Féknyereg
A féknyereg visszaküldésének feltételei:
A használt alkatrésznek a korábban megvásárolt alkatrésszel megegyezőnek kell lennie.
A használt alkatrésznek hiánytalannak kell lennie.
Minden féknyereg vezetőcsapnak, rögzítőnek, csatlakozó és légtelenítő csavarnak meg kell lennie.
A használt alkatrészen nem lehet jelentős korrózió.
A használt alkatrész nem lehet repedt vagy megmunkált.
Csak az felújításra megfelelő alkatrészek küldhetők vissza és írhatók jóvá.
A csomagoláson a címke nem lehet szennyezett, nem hiányozhat, és nem lehet rajta kiegészítő jelzés vagy írás.
* Az utasítás csak tájékoztató jellegű. Minden esetet egyedi elbírálás alá esik (a gyártó egyedi vizsgálatnak vett alá minden egyes alkatrészt).
Eredeti csomagolás
A Bosch, Elstock, GKN alkatrészeket az eredeti csomagoláskban kell visszaküldeni. Ha nem az eredeti csomagolásban érkezik, az alkatrész nem elfogadható. Ez a beszállító előírása.
• Generátor
A generátor visszaküldésének feltételei:
- Azonosíthatatlan generátorok nem elfogadhatók.
+ A gyártó OE-címkéje rajta van a terméken, vagy a vésett OE-szám a generátoron olvasható / felismerhető.
Korrózió
+ A generátor a leszerelést követően nem került hosszú ideig tárolásra, az ékszíjtárcsán nincsenek korrózió nyomai.
- Erősen korrodált generátor.
A sérülés mértéke
+ Sérült műanyag burkolat.
+ Egy hiányzó borda az első részen és/vagy a hátsó szerelvényen.
+ A tömítés előtti csatlakozó hibás.
- Két hiányzó borda az első részen és/vagy a hátsó szerelvényen.
- A tömítés alatti csatlakozó hibás.
A generátor hiánytalansága:
+ A generátor hiánytalan és összeszerelt.
- Szétszerelt vagy hiányos generátor.
A használt és az új generátor teljesítményének meg kell egyeznie. Ellenkező esetben a letét nem visszatéríthető.
• Önindító
Az önindító visszaküldésének feltételei:
+ A termék elfogadásra került.
- A termék visszautasításra került.
Azonosíthatóság
- Azonosíthatatlan önindítók nem elfogadhatók.
+ A gyártó OE-címkéje rajta van a terméken, vagy a bevésett OE-szám az indítón olvasható / felismerhető.
Sérülés mértéke
+ A reléburkolat pereme nem sérült.
+ Az önindító relé műanyag része sérült.
- Az önindító deformálódott / sérült, például a házat ért ütés hatására, törött ház vagy kopott fogaskerék.
- A tengely túlterhelés hatására erősen elszíneződött (pl. kék színe van az elszíneződés miatt).
Korrózió:
+ Az önindító a leszerelést követően nem került hosszú ideig tárolásra, nincs rajta korróziós sérülés.
- Erősen korrodált önindító.
Az önindító hiánytalansága
+ Az önindító hiánytalan és összeszerelt.
- Szétszerelt vagy hiányos önindító.
- A fogaskerék erős korróziója.
- A hátsó lemez hiánya.
- Sérült első burkolat.
* Az utasítás csak tájékoztató jellegű. Minden esetet egyedi elbírálás alá esik (a gyártó egyedi vizsgálatnak vett alá minden egyes alkatrészt).
• Hajtótengely
A hajtótengely visszaküldésének feltételei:
A használt alkatrészek és a cserealkatrésznek ugyanolyan típusúnak kell lennie.
A hajtótengelynek hiánytalannak kell lennie - az összekötő tengely és mindkét csuklós kötés benne kell legyen.
Az összekötő tengely egyenes kell, hogy legyen. A meghajlott tengelyek nem felújíthatók.
Az összekötő tengely nem lehet rozsdás vagy törött.
A csuklók meneteinek teljesnek és szorosan záródónak kell lenniük.
• Kompresszor, klíma
A klímakompresszor visszaküldésének feltételei:
Az egység visszautasításra kerül, amennyiben:
Súlyosan korrodált (a sérült terület >3 cm²).
Nem minden csőcsatlakozás szorosan van lezárva eredeti kupakokkal.
A tengelyt kézzel 360 °-al nem elforgatható.
A használt alkatrész nem azonosítható (az adattábla olvashatatlan vagy hiányzik).
• Hidraulika szivattyú, kormányzás
A szervoszivattyú visszaküldésének feltételei:
A használt alkatrész elfogadásra kerül, amennyiben:
1. A szivattyú hiánytalan és a katalógusban található alkatrésznek megfelelő.
2. Az alkatrészen nincs mechanikai sérülés.
3. A menet jó állapotban van.
4. A szivattyú nem küldhető vissza sérült tárcsával vagy tengellyel.
5. A tárcsa, a tengely vagy az adapter nem sérült.
6. A sapka nem hiányzik vagy nem sérült.
• Kormánygép
A használt alkatrész elfogadásra kerül, amennyiben:
1. A kormánymű hiánytalan, azaz tartalmazza a következőket:
- porvédők
- nyomótömlők
- kormányösszekötő rudak (amennyiben az új alkatrészhez tartoznak)
2. A kormánymű nem erősen korrodált.
3. Nincs mechanikai sérülés, az alkatrész nem hajlott meg, a fogasléc működése nem károsodott, a rögzítők nem sérültek.
4. A kormányösszekötő rúd(ak) menete nem sérült, a rúd(ak) nincsenek görbültek el és nem töröttek.
5. A kormánymű hidraulikus tömlői és azok elemei nem sérültek vagy nem vesztek el.
6. A tengely és a hornyok nem sérültek.
7. A visszaküldött kormánymű megegyezik az újjal.
• Töltő, feltöltés
A turbófelöltő visszaküldésének feltételei:
A használt alkatrészt hiánytalanul és összeszerelve kell visszaküldeni.
Nem lehet leszerelt, kicserélt vagy eltávolított része.
A használt és a megvásárolt alkatrésznek megegyezőnek kell lennie.
• Fúvóka
Az injektor visszaküldésének feltételei
Szétszerelt alkatrész -> nem elfogadható
Hiányzó fúvóka -> nem elfogadható
Az injektor visszaküldésének feltételei
Sérült csatlakozó -> nem elfogadható
Törött csatlakozó -> nem elfogadható
Megolvadt csatlakozó -> nem elfogadható
Sérült bemeneti csatlakozó -> nem elfogadható
Sérült injektor törzs, mely a nem megfelelő bánásmód következménye (pl. kalapács) -> nem elfogadható
Sérült tömítés fészek -> nem elfogadható
• Adagoló
A használt alkatrész elfogadásra kerül, amennyiben:
A visszaküldött használt alkatrész és az új alkatrész ugyanolyan típusú.
Az injektor pumpa hiánytalan.
Nincs sérülés.
A vezérlőszelep nem sérült
A következő hibákkal rendelkező használt alkatrész nem visszaküldhető:
Szétszerelt
Hiányzó részek
Erős korrózió
• Indító akkumulátor
A használt akkumulátorokra vonatkozó előírások:
A gyártókneak nincsenek különleges követelményeket a használt gépkocsi akkumulátorokkal kapcsolatban. Ugyanakkor javasoljuk, hogy ne nyissa ki a használt akkumulátort, és ne ürítse ki belőle a folyadékot (elektrolitokat), mivel ez veszélyes.
A használt gépkocsi akkumulátorok visszaküldése
Hozza a használt akkumulátort raktárunkba, a következő címre: AUTODOC SE (Retoure - Lager R) Rhinstrasse 132, 12681 Berlin, Germany.
• Gyújtáselosztó
A gyújtáselosztó visszaküldésének feltételei:
Az egységen nem lehetnek súlyos korrózió jelei.
A gyújtáselosztó fedél nem hiányozhat.
A csatlakozó nem hiányozhat.
Az egységnek hiánytalannak kell lennie.
Azonosíthatatlan gyújtáselosztók nem elfogadhatók.